YOUTH CULTURE. RAP-A-PORTER: HERO’S HEROINE, OLTRE FABRI FIBRA C’E’ DI PIU’
Breve storia del brand collegato al rapper italiano più famoso
Stare sul pezzo è l’attività che, con un profondo senso dello stile, sta tracciando la storia di Hero’s Heroine.
Conversando con Massimiliano Sartor, proprietario di questo nuovo cult brand con base a Londra, abbiamo parlato dell’importanza della buona comunicazione, punto essenziale della moda di oggi.
Ogni studente studioso di moda, dall’ultimo decennio fino ad oggi, più che fare gavetta vorrebbe creare una start up e avere un proprio brand.
Ciò viene naturale quando si realizza che lo stile è molto importante in questo ambiente, e lo si comprende anche dal potere dei social network. Pare che i followers abbiano acquisito più importanza rispetto agli amici in carne ed ossa e, ammettiamolo, quanti di noi vanno a vedere per prima cosa il numero dei seguaci di altri?
Anche se è vero che alcuni pochi fortunati hanno costruito imperi con queste caratteristiche, facciamo un po’ di chiarezza per i giovani studenti: la popolarità non basta! Un esempio di un successo contemporaneo è quello di Massimiliano Sartor, brand manager.
Massimiliano Sartor è un globetrotter del Veneto che ha vissuto in tutto il mondo (Arabia, USA, Londra…) ed ha una profonda conoscenza della moda. Nel 2013 ha fondato Hero’s Heroine, un brand con un d.n.a londinese. La prima collezione di magliette è un test, ma l’intuizione è buona.
Sapeva esattamente cosa volevano i londinesi: una t-shirt semplice bianca e nera con i nomi delle loro icone ( Gaga, Mr.Carter, Lagerfeld per citarne alcune) con l’anno della loro nascita scritto sotto.
Le vendite gli hanno permesso ( il loro designer è il super cool Michael J. Ellis) di produrre la prima collezione, con total looks, che è all’avanguardia e futurista (forse troppo, lui ammette, per il pubblico italiano, ma veramente facile da vendere in UK).
Il direttore creativo collabora con giovani designer neolaureati della Fashion School of London, perché crede nel potere dei giovani.
Il brand velocemente diventa un cult a Londra, specialmente grazie ai suoi testimonial, essendo strettamente connesso con le celebrità rap europee.
Sartor sentiva il bisogno di irrompere nel mercato italiano ed arriva l’acclamata collaborazione con Fabri Fibra (nato Fabrizio Tarducci, il rapper più famoso d’Italia). Lo sponsorizza per il suo imminente tour e cade a pennello, perché Fibra esprimeva già il desiderio di “aggiornare” la sua immagine pubblica, da anni connessa ad Adidas.
Niente di meglio che Hero’s Heroine, che ha un ‘estetica hardcore di nome e di fatto.
Fabri Fibra in “Alieno” indossa Hero’s Heroine:
– In Inghilterra il brand vende nei principali department stores (Topman, Oxford Street, Asos e Urban Outfitters).
– Non seguono i calendari della moda: sono un vero gruppo di outsider.
– Per promuovere la loro prossima Spring Summer collection Hero’s Heroine ha chiesto alla talentuosa regista Kerry Davenport Burton di filmare 4 episodi (cortometraggi) nei sobborghi di Londra. Una collezione dalla caratteristica “fragmentation” (una print grafica asimmetrica molto colorata che sarà applicata sul total look).
– Il film parlerà di un giovane ragazzo e della sua vita nel quartiere.
– Il rapper Phaze What farà un cameo nel film.
Ecco il link di un video di Phaze What che indossa Hero’s Heroine:
ENGLISH VERSION
RAP-A-PORTER: HERO’S HEROINE, THERE IS SOMETHING MORE BEYOND FABRI FIBRA
A brief history of the brand related to the italian most famous rapper
Being on point is an activity which, with a deep sense of style, is marking the history of Hero’s Heroine.
I had a chat with Massimiliano Sartor, owner of a London based streetwear cult new brand, and we talked about the importance of good communication, essential point of fashion today.
Every dutiful student studying fashion, since ten years ago until now, more than rising through the ranks wants to make a startup and have his own brand.
That comes natural when you realize that the way you dress is so meaningful in this environment and you understand the power of social networks.
Sometimes it seems that followers are more important then friends in our society, and we must admit that each of us, when we meet a new person, immediately goes to see how many followers it has on instagram.
Even if it’s true that a few lucky ( and good at it) built empires with those features, let’s just clarify some points, for young students too.
Or maybe let’s just say that popularity isn’t enough to make it.
To put it in a simple way there are different paths to success in this business.
One of this, as Massimiliano’s story shows, is that who pays dept to the merchandise manager figure in tour with musicians from the early 80’s in America, certainly united to a deep knowledge in commercial business area like Mr. Sartor has.
He is a globetrotter from Veneto who has lived worldwide (Arabia, USA, London) and has a deep knowledge in fashion. He has definitly paid one’s dues.
In 2013 he founded Hero’s Heroine, a brand with a London d.n.a. . The first collection of tees is a test, but the intution is good.
He knew exactly what londoners wanted: simple black and white t-shirt with their icons’ names (Gaga, Mr.Carter, Lagerfeld to name a few) with the years of their born written below.
The sales let him and his staff (their designer is the super cool Michael J. Ellis)
to produce the first collection, with total looks, which is avanguardist and futurist (maybe too much, he admits, for italian audience, but really easy to sell in UK).
The creative director collaborates with young newly graduates from the Fashion School of London, because he believes in the power of young people.
The brand quickly become a cult in London, especially for their endorsments ( the brand is deeply connected with european rap celebrities).
He needed to break in the italian market, so, he was asking in 2014 how to do it.
No, the acclaimed collaboration with Fabri Fibra (born Fabrizio Tarducci, the most famous italian rapper) didn’t start because he was jelaous of not being put into the list of vip of his first collection.
Massimiliano proposed with an e-mail to Fibra’s manager, Paola Zukar, a collaboration and to sponsor him for his upcoming tour.
The rapper wanted to refresh his public image, from years connected to Adidas.
So after thirty minutes the manager answered back to Hero’s Heroine by saying they were available for this collaboration. They were actually looking for a brand which could represent Fibra’s new album lyrics.
Nothing better then Hero’s heroine, which has an hardcore aesthetics by name and by nature.
In England the brand sells in major department stores (Topman, Oxford street, Asos and Urban Outfitters).
They don’t follow fashion calendars: a real band of outsiders.
To promote their upcoming Spring Summer collection Hero’s Heroine asked to the talented director Kerry Davenport Burton to film 4 episodes (short movies) in the suburbs of London.
The movies will talk about a young boy and his life down there.
Rapper Phaze What will make a cameo in the movie.
The collection will be very aggressive. The feature of it will be the fragmentation (an asymmetric and colorful graphic concept print that will be applied on the total look).
Plus, Massimiliano Sartor is concluding another hit collaboration with a big name of music.
If I would be a 20 years old boy, not only Hero’s Heroine would teach me to dream big, but I would probably try to collaborate with them, like lots of young graduates already do.